Z jakich powodów Google może ukarać moją witrynę?

Kary Google to kary nakładane przez amerykańską firmę, gdy wykryje ona, że witryna nie przestrzega jednego lub więcej z Wytycznych Google dla webmasterów.

Wytyczne Google są publicznie dostępne, więc nawet jeśli niektóre z nich są trudne do zrozumienia lub interpretacji i nawet jeśli są stale aktualizowane, obowiązkiem właściciela witryny jest ich przestrzeganie, aby uniknąć kary.

Celem kary jest zapobieganie sytuacjom, w których witryny osiągają dobre pozycje pod względem SEO i zwiększają ruch w sieci w sposób nieuczciwy lub nielegalny, co mogłoby zaszkodzić witrynom, które wykonują dobrą robotę w zakresie marketingu. Ponadto jest to również sposób na zagwarantowanie użytkownikowi dobrych doświadczeń poprzez wyświetlanie mu w pierwszych wynikach tych stron internetowych, które odpowiadają na jego intencje związane z wyszukiwaniem i zawierają informacje wysokiej jakości.

Z jakich powodów Google może ukarać moją witrynę?

Istnieją dwa rodzaje kar Google: algorytmiczne i ręczne. Kary algorytmiczne oznaczają kary nakładane na niektóre witryny internetowe za nieprzestrzeganie nowych wytycznych Google, które stale się zmieniają. Gdy Google ogłasza aktualizację swojego algorytmu, osoby odpowiedzialne za stronę internetową muszą ją zoptymalizować i wprowadzić odpowiednie zmiany, aby się dostosować, spełnić wymagania i nie ponieść żadnej kary.

Z kolei kary ręczne to takie, które są wykonywane ze świadomością, że naruszają wytyczne wyszukiwarki. Celem tego typu działań jest uzyskanie szybkiej pozycji w wyszukiwarkach i przyciągnięcie dużego ruchu na stronę. Jest jednak tylko kwestią czasu, kiedy Google wykryje, że prowadzone są działania sprzeczne z jego regulaminem, aby ukarać witrynę, takie jak spam generowany przez użytkowników, ukryty tekst i/lub spam ze słowami kluczowymi, publikowanie treści bez żadnej wartości dla użytkownika lub wprowadzanie nienaturalnych backlinków lub nienaturalnych linków wewnętrznych.

Jak dowiedzieć się, czy Google ukarało moją witrynę?

Kara nałożona przez Google może obniżyć PageRank, spowodować utratę przez witrynę pozycji w rankingu wyszukiwania lub doprowadzić do deindeksacji strony lub domeny w wyszukiwarce, w zależności od wagi przyczyny nałożenia kary, co doprowadzi do znacznego spadku ruchu w sieci.

Śledzenie ruchu na stronie jest niezbędne do wykrywania wszelkich anomalii, ponieważ znaczny spadek może oznaczać karę od Google. Najlepszym sposobem sprawdzenia tego jest narzędzie Search Console firmy Google, w którym w przypadku nałożenia kary algorytmicznej pojawi się ostrzeżenie. Jeśli Google uzna, że przeprowadzono oszukańcze lub niedozwolone działania, takie jak Black Hat SEO, kara zostanie nałożona automatycznie i bez wyjaśnienia osobie odpowiedzialnej za daną witrynę. Taka kara byłaby z pewnością dramatem dla biznesu, przeczytaj więcej artykułów o biznesie tutaj: https://biznesforum.pl/, aby dowiedzieć się o innych zmaganiach przedsiębiorców.